[2015. október 14.]
Több hazai vásárlónk kérdezte, pontosan hogyan is működik a Synology xs és xs+ modellekre elérhető SRSE szolgáltatás, mivel a gyártói oldalon csak egy bejelentő felület található, ahol a hibás termékkel lehet feliratkozni, de bővebb információ nincs róla.
Ahogy a szolgáltatás neve is mutatja, európai vásárlók számára érhető el. Teljesen ingyenes, és minden xs és xs+ jelzésű DiskStation és RackStation modellhez igénybe vehető – ahogy a fenti képernyőfotón látszik. Tehát ha egy ilyen Synology NAS garanciaidőn belül elromlik, és nem tudunk/akarunk heteket várni a javításra/cserére, akkor az alábbiakat tehetjük:
1. EZEN az oldalon megadjuk a termék gyári számát és az országot, ahonnan el kell szállítani a hibás készüléket.
2. Elfogadjuk a felhasználási feltételeket.
3. ANGOLUL töltsük ki a fenti üres mezőket, majd ha a Gyakori hibákon menjünk végig, és jelöljük be azt, mia nálunk mutatkozik! Telefonszámot kötelező megadni, és számítsunk rá, hogy csak angolul beszélő Synology munkatárs fog jelentkezni rajta hamarosan a továbbiakkal!
4. A Modell / Típus legörülő menüből válasszuk ki, hogy a NAS-sal (kiszolgáló), a ventilátorral, a tápegységgel, a lemeztálcákkal, a RAM-mal vagy ás egyébbel van gond szerintünk!
Ha a fenti oldalon a bejelentést magyar idő szerint 16 óráig megtesszük, a következő munkanapon számíthatunk az új készülék érkezésére.
A cserekészülékkel együtt érkezik egy csomagcimke is, amivel majd visszaküldhetjük a hibás NAS-t.
A hibás készülék visszaküldésére (Angliába megy) 15 napunk van, különben a Synology kiszámlázza nekünk a teljes árát az újnak!
Fontos, hogy legyünk bizonyosak abban, hogy hardveres hibája van a NAS-unknak, nem a beletett lemezek sérütek, vagy a szoftverrel van csak probléma! Tehát alapvetően csak akkor használjuk a fenti szolgáltatást, ha a NAS lemezek nélkül sem bootol be vagy pl. ventilátorhibát jelez!