szabocsaba írta:A francia a NAS-ra 3 év, a lemezekre 5 év gyártói garanciát ad...
Segítek én tisztába tenni ezt a kérdést. Gyártói garanciát a gyártó ad, azt max. továbbadja egy kereskedő. A DS420+-ra a Synology világszerte 3 év garanciát vállal, ahogy a gyártói oldalon
ITT láthatod is.
Egyetlen kivétel van,
Magyarország, ahol a Synology (a hivatalos disztribútor partnerein keresztül
+1 év garanciát vállal. Tehát ha az
ITT látható viszonteladóinktól, vagy bármely olyan kereskedőtől vásárolsz, aki ad az oldalunkhoz belépést biztosító
regisztrációs kártyát is, akkor kell kapnod +1 év GYÁRTÓ garanciát (erről egy extra Synoloy garancialevél biztosít a normál disztribútori mellett), azaz 4 évet kapsz a DS420+-ra is. Az Ironwolf Pro szériára idehaza is az 5 éves gyártói garanciát látom mindenhol.
Nincs olyan kifejezés a Synologynál (se), hogy „egységes EU garancia”. Javítani oda tudod visszaküldeni, ahonnan vetted, vagy amely cím a garancialevélen szerepel. Idehaza jó esetben a disztribútor garancialevelét továbbadja a kereskedő, így az adott disztribútorhoz és a kereskedőhöz is küldheted javításra. Ha a kereskedő saját garancialevelet ad, akkor csak hozzá. Utóbbi esetben a +1 év Synology gyári garanciáról szóló garlevelet mindenképpen meg kell kapnod, anélkül ne vedd át!
Vegyél bármekkora HDD-t bátran, ha van rá keret, de mi azért bízunk benne, hogy a jelenlegi hiány (és a miatt megemelkedett árak) nem tartanak 1 évig, így hamarosan normalizálódik a helyzet.
Tükrözött (RAID1) lemezeknél mindkét lemezen ugyanaz az adat van szektorszinten szinkronizálva, ezt a NAS végzi, te csak azt látod, hogy bár mondjuk 2 darab 4 TB-os lemez van benne, de csak 1 kapacitása használható.
Azt, hogy lehetőleg még egy helyen legyen meg ami fontos úgy értjük, hogy hiába van meg tükrözve a két lemezen az adatod, mindent elveszítesz egy tűzeset, egy lopás, stb. esetén. Érdemes még legalább további egy (földrajzilag máshol lévő) helyen tárolni azt, ami valóban fontos (pl. pótolhatatlan családi videók).